martes, 2 de agosto de 2016

ACTIVITAT PER INTRODUIR LES FRACCIONS

Els adjuntem un exemple de com introduir les fraccions a partir d'un text on l'alumne ha de llegir-ho, entendre-ho, traure unes dades i operar amb ells per a així posteriorment puga contestar a una sèrie de preguntes que se'ls fan.

UNA PETITA DISCUSSIÓ 

En Yassin, en Ramzi, l’Aarón i en Mohamed es volen reunir una tarda per celebrar l’aniversari de l’Aarón. En Yassin, en Ramzi i en Mohamed compraran un pastís de xocolata que és el que més els agrada a tots i l’Aarón comprarà pizzes de les gegants i complertes ja que són les que més els agraden, plenes de formatge, carn, tomàquet i altres ingredients, tot per duplicat, molt grans i sucoses. L’Aarón també comprarà la beguda i tots quatre ho celebraran a casa seva si els seus pares estan d’acord.

El dia de l’aniversari tots estaven contents de celebrar un dia tant assenyalat i important per l’Aarón. L’Aarón va obrir els regals que li van fer els seus amics: una samarreta molt maca i una pilota de futbol per poder jugar tots plegats a futbol al parc de la seva ciutat.

Quan van arribar les pizzes que estaven encarregades a la pizzeria del costat de casa de l’Aarón tocava repartir-les i entre tots quatre van tenir una petita discussió. Havien comprat 2 pizzes súper-gegants i complertes. En Ramzi va dir: -Vinga va, tallem cada pizza en 4 talls ja que som quatre persones. – No! -va dir en Yassin que era molt espavilat –jo tallaria cada pizza en dos parts i cadascú de nosaltres ens mengem una meitat, i a més estalviem feina, no fem tants de talls. -Vinga va –va dir en Mohamed deixeu-vos de discutir i talleu-les com vulgueu que jo tinc molta gana i a més fan una oloreta boníssima!!! –Això, això, -va dir l’Aarón -que és el meu aniversari i no vull mals rotllos.

Finalment es van posar d’acord i en un tres i no res ja no hi havia ni les motlles. Tots quatre van coincidir, estaven boníssimes i ven aviat tornarien a fer una festeta per poder gaudir de les fantàstiques pizzes i de la companyia, es clar!!!!

Quan van acabar de les pizzes tocava menjar-se el pastís. Tots quatre estaven molt tips però el pastís de xocolata els encantava i cap d’ells tenia intenció de no tastar-lo.
L’Aarón es va posar a tallar-lo en quatre talls però en Mohamed li va dir: - jo estic molt tip així que millor el talles en 8 trossos i jo dels dos que me’n toquen me’n menjo un i l’altre li porto al meu germà. -D’acord -va dir l’Aarón -però jo me’n menjaré els dos talls que em corresponen perquè aquest pastís és boníssim!!!

Després de menjar i veure van estar jugant una bona estona a la play i parlant de les seves coses i quan van acabar tots van marxar a casa molt contents perquè havien passat una bona tarda en companyia de bons amics.

 Respecte a les pizzes:

Tu què creu? Qui té raó en Ramzi o en Yassin? O tots dos?

Respecte al pastís:

És el mateix tallar el pastís en quatre parts i menjar-ne una que tallar-lo en 8 parts i menjar-ne dos? Tu que creus??



No hay comentarios:

Publicar un comentario