Una vegada els
xiquets ja coneixen les estratègies per la resolució de problemes amb fraccions i les han aprèses, han de posar els seus conoxeiments
en pràctica i quina millor manera que un treball en grup, per posar-ho tot en pràctica. A més amb aquesta activitat a més de treballar els
objectius propis de la matèria de matemàtiques també
estem desenvolupant el treball en grup (afavoreix la cooperació i confrontació
d'idees, organització, repartició de tasques) i també estem
millorant la seua competència lingüística en valencià.
Per a dur a terme nostre objectiu proposat, formaren
grups de quatre persones heterogenis, d'aquesta manera es poden ajudar els uns
als altres i treballar la diversitat del alumnat. A cada
grup, es lliura una recepta de paella valenciana com aquesta:
A continuació se'ls demana que façen les següents tasques:
a) El
diumenge vaig elaborar aquesta recepta per a la meua família. Ens vam menjar
dos terços de l'arròs i l'endemà un sisè del que quedava, quant ens queda per
al dimarts?
b)
Elabora aquesta recepta per a 8 persones. Quant pesa la recepta per a 8
persones?
c)
Cerca una recepta tradicional de la teua zona. Descriu-la utilitzant els
nombres fraccionaris.
d) Si
feu vostra recepta per a 10 persones i vos sobra tres sèptims, quanta quantitat
(kg) correspon este sobrant?
Como es diu el plato
ResponderEliminar